13 October 2010

Dogwood



セイヨウミズキ(cornus sanguinea
Everybody loves the fruits of Dogwood.



I noticed this Grey squirrel eating the Dogwood fruits and maybe also the seeds by the kri kri sound. It was sitting on the branch and eating the fruits holding a whole infructescence. When it finished one infructescence, it just got another one from nearby and came back to the same branch, started eating again.
Since the inflorescence and also the branches near the fruits are too thin to perch for birds let alone the squirrel, everybody was trying hard to reach the berries.
I saw a Song Thrush hovered and picked them, which really reminded me of my graduation thesis!

3 comments:

  1. Grey squirrelは、神奈川県南部で大繁殖する
    タイワンリスと似てるんでしょうか。
    タイワンリスも見ている分には可愛いんですがねぇ・・・(笑)。

    ReplyDelete
  2. 瑞閏さん、
    外来種という意味では同じ立場かもしれないですね。
    少し前のニュースで、イギリスではハイイロリスを食べはじめたと出ていました(リンク参照)。でもコースの先生にその話をしたら、そんなことは知らないとのこと。海外向けのゲテモノニュースとして広まったのかもしれませんが。
    それにしても、タイワンリスも食べたらよいかも・・・・・・なんてちょっと思ってしまいます。

    ReplyDelete
  3. リンク先拝見しました。
    姿形も外来種という点も迷惑ぶりも
    タイワンリスと重なりますねぇ・・・(笑)。
    何週間か前にNHK「ダーウィンが来た」で
    台湾のタイワンリスを採り上げていましたが、
    猿やら猛禽やらが捕食者になるようでした。
    昨年、上郷の探鳥会の時、タイワンリスが鳴き騒いでおり、
    のぞき込んだら側溝に灰色の何かを加えた猫がいましたので、
    多分タイワンリスだったんだろうと思います。
    一応捕食者がいるんですね。
    しかし、ネズミと同じようなリスを食べてみるのはちょっと気が引けます(笑)。

    ReplyDelete