5 July 2011

Edinburgh



The view of the Edinburgh from Princess Street. I painted roughly with wash on location and drew the detail with ink later. I'm still doing Observation and Experiment!



Royal Yacht of Britannica
I was walking in the new town of Edinburgh and found a nice walkway along the Water of Leith. So I decided to head down to the harbor. But by the time I got there, it started raining extremely hard and I couldn't do anything particular... It was as if I went out to get soaked! But this painting of the Britannica should prove my journey.

3 comments:

  1. ヤマセミ6/7/11 03:08

    スコットランドは、幾度となくオランダや北欧のケルト民族に攻められた歴史があります
    エジンバラ城に、今でも置いてある大砲の迫力に圧倒された事を思い出しました

    ReplyDelete
  2. ヒヨ吉6/7/11 13:18

    パノラマ的なスケッチ、すてきですね!

    ReplyDelete
  3. ヤマセミさん、
    エジンバラ城にかなりいろいろ展示されていましたよ。わたしの場合、どうも座ってスケッチするのに一生懸命になってしまい、じっくり解説を読むほどの余裕をもって博物館部分を見て回れないのですが。
    わたしは、船に13時を告げる、カールトンヒルの玉と大砲のアイディアに惹かれました!
    ヒヨ吉さん、
    ありがとうございます。

    ReplyDelete