6 September 2011

In Her Prime

It's been a year since I came here in England! And I really think that this is my "prime time". I can say that last one was my best year in my life so far. I thank you all who have supported me in many ways and cheered me up.



One of my dreams to sketch in the heather field came true in Land's End. Heathers were so soft and nice to touch compared to spiky Gorse bush next to them.
嵐が丘や秘密の花園に出てくるヒースの荒野、プーさんがはちみつをとろうとして落ちた棘だらけ灌木、ハリエニシダ。話の中の世界が目の前にある。イギリスの風景って、僕たちからすれば、すべておとぎ話の世界だよね、と誰かが言っていた。当たり前ではあるけれど、イギリス人にとってはこれが日常で、作家はそれをあるがままお話に取り入れたに過ぎない。
でもやっぱりわたしは、イギリスに来て一年経った今も、お話の中に生きているような気分だ。



ミナックシアター
We watched a play, The prime of Miss Jean Brodie at the Minack Theatre. It is an open theatre facing to the sea, made by a lady, Rowena Cade.
It was a wonderful evening although we were freezing. While we were watching the play, Gannets were flying behind and a seal popped up from the sea. As the play went on, the white clouds changed the colour into pink and then purple. By the time the play finished sky above us was full of stars!
Thank you so much, Hannah and her mother, for giving us the lift back to Penzance!

4 comments:

  1. ヤマセミ7/9/11 05:15

    ��ingさんの感性には共感する所が大きいです
    私の場合、湖水地方に行って、ポター女史のピーターラビットの世界が、彼女の住んでいた村の風景から生まれ出ていた事を知って、大変感動した事を覚えています
    また、このMinack Theatreで、以前、ピアニストの川村郁子さんが演奏していたのをTVで観た事があります
    私は行った事が無いのですが、素敵な場所ですよね

    ReplyDelete
  2. ヤマセミさん、
    湖水地方は帰国する前に行きたいですね・・・。ピーターラビット、アーサーランサム全集の舞台はぜひ見たいです。時間とお金が残っているといいな!
    ミナックシアターで演奏ですか。海に面した青空劇場なので、音楽は音響の問題がありそうと思ってしまいました。
    それにしても、一生の思い出に残る観劇でした。

    ReplyDelete
  3. ヒースはツツジ科のエリカの仲間だが、園芸植物のジャノメエリカは南アフリカ原産である、という話を園芸本で読んだことがあり、イギリスのヒースはどんな感じなんだろうと思って検索してみましたら、エリカに近い可愛らしい花が咲くんですね。
    「ヒースの荒野」という暗いイメージとはちょっと異なる感じですが、エリカと同じような細くて硬そうな木が生い茂っていたら、やっぱり荒野なのかもと思ったり致します(笑)。

    ReplyDelete
  4. 瑞閏さん、
    エリカ属は700種以上の植物が含まれるようですね。8月が開花時期で、その季節は絵のようなピンクのカーペットで華やかですが、その他の時期は暗い荒野のイメージですよ。地面にはうようにヒースが一面に続くので、開花期ですら、やはり殺風景な印象はあります。

    ReplyDelete