13 February 2016

Bulbuls

ヒヨドリの仲間は南国の鳥だ。だから実は日本のヒヨドリは、ヒヨドリ科の中では北限に生息している種なのだ。
タイには40種類近くいて、今回のツアーでも14種見られた。やっぱり、やかましいのが多い。



ノドジロヒヨドリ(Brown-breasted Bulbul)



花の咲いていない時期は、なかなか見つけられないというシロガシラヒヨドリ、今回の旅ではよく観察できた。宿に周りの桜にも数羽来ていて、チェックイン、チェックアウトの時間ものんびりしていられない。
I love it's red bill and red feet!  



There were three Sooty-headed bulbuls perching next to each other.



クロヒヨドリの成る木
A flock of black bulbuls. They were a bit in distance but I could see all of them in a view through spotting scope.



I have no idea why but Flavescent bulbul's Japanese name literary means "white faced bulbul." Surely, it's grey-faced, isn't it?
群れで行動し、同じ所にずっと居座るので、カメラマンには不人気の鳥。でもスケッチするにはありがたい鳥。仲間同士の会話が聞こえてきそうで、見ていて飽きない奴らだ。


ミヤマヒヨドリ(Mountain bulbul)

No comments:

Post a Comment