13 July 2018

オオジシギ

The highlight of the Mt. Fuji trip was at Nashigahara, the grassland at the foot of the mountain.
It was in the late afternoon and very hot. 
I spotted a bump on a grass hill and watched it through a field scope.  I realised that it was a Latham’s Snipe! 
富士山からの最後のスケッチ。



ちょっと小高くなったところに、何かあるような気がして望遠鏡に入れてみたら、なんとオオジシギだった! ほとんど動かずにじっとしていたけれど、時折、ズビズビズビと鳴いた。



Then a few minutes later, it took off to the sky for display flight. 
It made a big circler flight around us singing loudly and from time to time it swooped down making the unusual sound by its tail feathers.  It kept round and up and down for many many times against the magnificent the Mt. Fuji. It was beautiful and exciting!



しばらくして、かなり大きな輪を描いてディスプレイフライトを始めた。ブァブァブァブァブァと、急降下しながら出す羽音を初めて間近に聞いた。空気がふるえる音だ。
急降下する場所は輪の中のほぼ同じ3カ所に決まっていたようで、その一つが、わたしたちから見るとちょうど雄大な富士山を背景にしたところだった。贅沢な光景だった。

No comments:

Post a Comment