7 February 2019

冬の鳥見

Winter is a very welcomed season for me.  Because I can not go outing as much yet we can see a lot more birds in nearby area.



海苔ひびとオオバン、ヒドリカモ、スズガモ、キンクロハジロ、ハジロカイツブリ。日曜日の午後に数時間だけ、野島公園に行った。ノスリ、ミサゴ、ハヤブサと見られて猛禽デーだった。



I go for a walk visiting orchards, a small river and woodland near our apartment  carrying my baby almost everyday.  And I spotted several good birds that I had never seen in the area before like this water rail!  



近くで何とクイナを見つけた! チビを抱っこしながらも必死でスケッチ。



お散歩程度にしか鳥見に行けていないのだが、それでも近所を丹念に回って、真剣に鳥を探せば、けっこうおもしろい鳥が見つかるものだなあと実感中。横浜の住宅地だって侮れない。



トラツグミ!
Scaly thrush was also found at a very close place from ours. 



12月のスケッチから、柿をついばむメジロ。



今季のシメの初認は12月15日だった。翌日の16日には家の近くでも見た。



アオゲラ。この枯れ木の上にはシメとヒヨドリが止まっていて、なかなか不思議な光景だった。



舞岡公園の積み藁。



Red-breasted flycatcher
何の気なしに遊びに行った公園にこんな鳥が出ていた。実はライファーだったりする!

No comments:

Post a Comment