10 August 2009

夏祭り

I'll stay home all the summer for the first time since I entered the university. Not going anywhere makes me crazy but one thing good about it is that I can join local events.



Little summer festival in the neighborhood
This festival seemed to be only for elderly people and small kids. It is too moral and too good withount any exciting and dangerous Tekiya-san, or street vendors.

3 comments:

  1. かずまま12/8/09 16:37

    すんごくお久しぶりです!(勿論チェックはしてましたよ)
    盆踊り。毎年賑わいますが、踊る人がめっきり減りましたね~。
    私が子供のころは、競って(笑)踊ってたのに。
    婦人部の人が踊るくらいでしょうか?
    Tingちゃんが子供の頃はどうだったのかな♪?

    ReplyDelete
  2. ヒヨ吉12/8/09 19:12

    お祭り〜!
    最近、行ってないです。
    金魚すくいが、なつかしい!

    ReplyDelete
  3. かずままさん、
    ��勿論チェックはしてましたよ
    ありがとうございます!
    盆踊り、わたしは小さい頃は踊るの大好きでしたよ! いまは陰からそっと絵を描くほうがいいです。。。
    ヒヨ吉さま、
    金魚すくいがあるような大きなお祭りに行きたいですね~ うちの近くのは、あまりに健全すぎて、ヨーヨー釣りくらいしかありません。

    ReplyDelete