24 July 2010

A long long day

Summer day in Alaska is really long. We started watching birds at Potter Marsh in the morning.



A Bald Eagle caught a whole nest of a small bird. Somebody said "That's why I don't like nature". Maybe those who empathize with strong animals, such as eagles and Orcas, accept the nature law but those who love cute little creatures tend to look away.



Arctic Tern(キョクアジサシ)



Muskrat(マスクラット)



While heading south along the Seward Highway, Steve found some moving white dots: Dall Sheep. If such a dot didn't move for several minutes, it was just "a famous snow called Dall Sheep".



Arrived at Whittier at four o'clock and had "lunch" there.
列車と車が同じ単線軌道を双方向から通る、時間制のトンネルを抜けると、プリンス・ウィリアム湾に面したウィティヤーに出る。まさか車でこんなところまで走ってきてしまうとは、アラスカでは人の行動範囲も広大だ。



Wood Bison at Alaska Wildlife Conservation Center.
傷病獣の保護施設でありながら、動物園のように一般公開をしている施設だった。なんといっても雄大な"借景"が贅沢だ。ムースやカリブー、アメリカクロクマなど、野生状態ではきっと点にしか見えない動物を間近で見られる場所はやっぱり必要だ。
When we finally went back to the hotel, it was almost eight o'clock but off course it was still as bright as four o'clock in Japan. The sky didn't get dark until eleven.

4 comments:

  1. あしなが25/7/10 10:12

    どれも素敵な雰囲気のスケッチで、とても惹かれ
    ます!
    キョクアジサシはお疲れ様な感じですね。この
    アジサシはなんとなく短くてかわいい赤い脚なの
    が好きです。
    あと、私は、目の前で小鳥の巣が襲われていても、
    それを助けてやろうとは思わないタイプですね‥
    冷めているのかな。
    そういえば、ここの辺りは日が長いですよね‥
    仕事が終わって飲むビールも、いつまでも昼みたい
    に明るいのと、ちょっと罪悪感を感じる‥みたいな。

    ReplyDelete
  2. あしながさま、
    キョクアジサシは本当に足が短いですね。図鑑で読んでいたので、これか、と納得でした。
    今回は、ようやっと飲酒年齢を超えた(前回はテキサス州で21歳に数ヶ月足りなかった)ので、アラスカンビールを飲ませてもらいました!確かに「昼間のビール」でしたよ。

    ReplyDelete
  3. キョクアジサシが迷い込んでいるらしいですが、
    野鳥ブログで見るととても可愛くて・・・(笑)。

    ReplyDelete
  4. 瑞閏さん、
    わたしも噂は聞きました。日本に飛んできたやつを見るというのも、感動しますね。
    わたしはまだ日本では見たことがありませんが・・・

    ReplyDelete