9 July 2019

お座りとつかまり立ち

I was doing some household chores, when I noticed that my little one was very quiet.  It's the sign that she is up to something!  



For the last two months, I couldn't draw her as much as I wanted.  It was because I was busy with works and also that she came to disturb me every time I held a sketchbook and a pencil.  
So when I saw her upsetting a bag of paper waste, I thought, I would take this chance and draw her and let her play as much as she want. 
From these three drawings, you can see how long she was enjoying them!    




スケッチできるのは、唯一チビがいたずらに夢中なときだけ。だから危なくない限りは、怒らないことに決めた! スケッチできれば満足しているので、後のちょっと大変な片付けも、あんまり気にならない。



相変わらず何よりも頭が痛いのは離乳食で、かなり硬いものまで自分で食べてしまうのだが量を食べない。
ご飯は大嫌い!「メンメンメンメン!(日本語訳「嫌だ嫌だ嫌だ嫌だ」の意らしい)
好きなのは、大根とトマトとブルーベリー?! 



She now pulls herself up to stand!
もうすでに片手で支えるだけでも、壁のように平な面を支えにしても立てる。でも、こちらはどうもヒヤヒヤしてしまって、悠長に絵を描いていられない。







このときも、気付いたときには、網戸にへばりついて、鼻をこすりつけ、舐めていた。
まあいっか。
何か新しいものがあると、とりあえず振ってみて、それから舐めてみる。
床に落ちている糸くずや髪の毛やビニールゴミなどをめざとく見つけては食べているようで、ウンチから検出されたことも。ちゃんと出てくれば良いけれど、海鳥のようにプラスチックゴミがお腹に溜まってしまっていたら怖いなあ。



最近、バイバイを覚えた!

No comments:

Post a Comment